ARTISTES

AZUCENA ABRIL ALONSO I JOSEP LOZANO AÑÓN

Gúguel Trends Magazine

Projecte seleccionat en la convocatòria “Cultura Online #CMCVaCasa” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

VEURE L’OBRA

Etiquetes: Plataforma digital experimental. Punt de trobada. Difusió y divulgació de la cultura visual contemporánea.

Xarxes socials:

Instagram: @gugueltrendsmagazine

AZUCENA ABRIL ALONSO. Gúguel Trends Magazine

‘Gúguel Trends Magazine’ és una plataforma experimental digital amb la qual volem explorar l’espai entre Internet, l’art i la societat. Analitzarem la societat del present en el temps present. Un temps en què Internet és el principal proveïdor de saber. En què els mitjans socials condicionen el nostre comportament, les nostres relacions i, sobretot, la nostra manera de veure i de fer-nos veure. Per això, crearem un espai digital on reunirem narradors i narradores expertes en la matèria que tinguen històries per a contar sobre la societat digital, un espai que funcione com a punt de trobada entre curioses i investigadores.

Gúguel és, per tant, un projecte d’investigació en el qual tant nosaltres com un grup de col·laboradores exposarem les nostres troballes en forma de textos que conjuminen la crítica i la veu creativa, distanciant-nos del que és purament acadèmic, amb l’objectiu de democratitzar la divulgació de la cultura. La revista té dos espais, la web (on llegirem els articles) i l’Instagram amb contingut extra audiovisual (entrevistes, directes…) i interacció directa amb les lectores.

Amb l’objectiu de difondre la cultura visual contemporània i arribar a un públic local i internacional, el projecte és en valencià, castellà i anglés.

Autoria:

Azucena Abril és editora en cap de Gúguel Trends Magazine i investigadora en art contemporani. El seu treball explora les formes de representació lligades al discurs postinternet. Graduada en Belles Arts en la Facultat de Belles Arts de València en la UPV i llicenciada en Art Dramàtic a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València. Té un màster de Producció Artística en l’especialitat de Pensament Contemporani. Actualment és la directora artística de la companyia Bravas, el treball de la qual explora diferents claus de la cultura contemporània des de la intersecció entre el teatre i la performance. Amb formació en arts escèniques i art contemporani, ha impartit diferents tallers de teatre, expressió corporal i art visual. Ha escrit per a VLCETC en “Art i política a l’era meme”, per a DXI Magazine, i s’ha encarregat de la gestió cultural de l’Espai Creatiu Cuba12.

Josep Lozano Añón és dissenyador gràfic de Gúguel Trends Magazine. Dissenyador amb formació multidisciplinària. Li interessen, particularment, els projectes del sector cultural i, en concret, de l’art contemporani. Graduat en Belles Arts per la Facultat de Belles Arts de València en la UPV (2015). Tercer de grau en BA i Disseny en l’Institut Superior de Belles Arts (ISBA), Besançon, França (2014). Té un màster en Disseny de Publicacions Analògiques i Digitals per l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (2017). Va cursar les pràctiques en l’estudi de disseny gràfic Dídac Ballester. Treballa com a freelance des de fa 3 anys i ho compagina amb la producció de projectes artístics centrats principalment en l’espai públic.