ARTISTES
GALA FONT DE MORA MARTÍ
Week-End
Consulta el projecte ‘Week-End’ ací
Conceptes clau: autocine, retrat, paisatge, projector i pantalla
Xarxes socials Gala Font de Mora Martí: Instagram
Resum del projecte
Week-End mostra cinc dels sis autocines que sobreviuen a Espanya, els peculiars cinemes que veiem des dels nostres cotxes. Intenta visibilitzar aquests espais quasi oblidats amb un punt de vista personal destacant-lo sota una estètica cinematogràfica. Són llocs desconeguts per a la majoria de la gent, un record que sol anar associat a les escenes de pel·lícules d’uns altres temps i als Estats Units.
El projecte se centra en diverses facetes que conviuen en aquests espais atemporals. Els seus racons, les seues tribus (gent molt diferent segons l’autocine i la pel·lícula que es projecta) i finalment els treballadors que acudeixen allí diàriament. L’artista considera important la connexió entre l’individu i la pantalla, buscant així ressaltar les expressions i reaccions del públic davant les escenes de la pel·lícula. De la mateixa manera, la intriga la intimitat que es crea dins del cotxe, el xicotet món dels espectadors.
També està interessada en el paisatge tan singular d’aquests espais, generalment situats prop de la costa i que solen estar caracteritzats per una abundant vegetació que ha crescut a pler, fet que, al costat del feix de llum que li acompanya, crea una atmosfera a vegades màgica.
Autoria
Gala Font de Mora Martí viu i treballa a València, compaginant el seu treball professional centrat en fotografia i vídeo amb projectes personals. En els seus encàrrecs fotogràfics treballa per a centres culturals, arquitectes, dissenyadors i interioristes. Realitza des de fa anys el contingut videogràfic per al Museu de Prehistòria de València.
Entre els seus projectes personals cal destacar el seu projecte Week-End, que va ser seleccionat pel jurat de LensCulture en Street Photography Awards 2020, a proposta de lhiro Hayami, director de T3 – Festival Internacional De Fotografia De Tòquio, el Japó. Aquest projecte va ser mencionat per The Guardian i The Washington Post i posteriorment es va exposar en Caelum Galery a Nova York durant ‘The Photography Show’ el maig del 2022, a causa del premi de Lens Culture. En 2022 va obtenir el Premi Institut Cervantes de París i va quedar finalista en International Women in Photo Awards, pel seu projecte Week-End. Ha exposat aquest treball en París, Dubai, Tòquio i Ginebra.
La seua obra es troba a col·leccions privades i en la col·lecció de la fundació Foto Colectania.