ARTISTES

SERGIO LUNA LOZANO I MARTA PINA

Covid films

Projecte seleccionat en la convocatòria “Cultura Online #CMCVaCasa” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

VEURE L’OBRA

Etiquetes: Vídeos. Animacions. Objectes quotidians. Temps de confinament.  Joc. Diari familiar.

Xarxes Socials:

Instagram: @industriaslentas

SERGIO LUNA Y MARTA PINA. Covid Films

Covid films és un projecte de Sergio Luna i Marta Pina.

El projecte es basa en una sèrie d’animacions xicotetes fetes en família que comencem a fer durant els primers dies de l’estat d’alarma pel coronavirus. Al principi, els vídeos eren una simbòlica via d’escapament als dies de confinament continu, pura diversió i joc, a més de ser una manera de crear un registre creatiu que reflectira el temps que passem junts a casa. Poc després, vam anar comprovant com els vídeos eren reproduïts una vegada i una altra entre amics i familiars amb els quals els compartíem, cosa que ens animava a fer-ne més.

La lògica que opera en aquestes animacions es basa en l’ús de conceptes molt senzills en un temps reduït, fent partícip la nostra filla de tres anys en tots els processos de producció: gargotejant i locutant els títols de les animacions, fent les fotos amb un disparador casolà, usant els seus joguets i apareixent ella mateixa com a protagonista dels vídeos… Alhora, quasi tots els sons que s’escolten estan fets amb recursos lliures que es troben en Internet i que permeten produir música d’una manera simple i lúdica.

Aquests vídeos constitueixen un diari familiar, que transcorre a mitjan camí entre la ironia i el joc, intentant mostrar una visió particular de la surrealista actualitat que estem vivint.

Autoría:

Sergio Luna és llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Ha fet diverses exposicions individuals entre les quals destaquen les dues últimes, dutes a terme a la galeria PazYcomedias, “Risas histéricas en el paraíso” (2012) i “Bipolar” (2010). Ha participat en les mostres col·lectives “Rehabitar el espacio: presente, pasado y futuro” (Museu Lázaro Galdiano, 2017), “Diàlegs”, Colección DKV / Colección Arte Contemporáneo al Museu Patio Herreriano (Museu del Patio Herreriano, 2013), “Overview” (Galeria Mr. Pink, 2015) i el Premi de Pintura Internacional Guasch Coranty (Centre d’Art Tecla Sala, 2015). Entre els premis obtinguts destaquen el Premi Mainel (2008), el Premi Engloba d’Arts Plàstiques (2007) i el Premi del Certamen Cultural Virgen de las Viñas (2011).

Marta Pina és llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Des de 2008 ha desenvolupat la seua activitat professional treballant com a il·lustradora i dissenyadora. Entre les seues publicacions destaca ‘El alma se serena’ (Media Vaca, 2012), ‘Cómo puede ser la democracia’ (Media Vaca, 2015) o ‘Medicina mataniños’ (Seis sueños, 2015). Són destacables, a més, l’elaboració de les campanyes gràfiques per a la sisena edició de Plaça del Llibre (València i Castelló, 2018-2019), “Big Bang Dones. Feminismes en la praxi. 2a edició, cinema i debat al MuVim” (València, 2019) o “Christmas Design Festival”, de Las Naves (València, 2019). És responsable del taller tipogràfic Industrias Lentas des de 2012.

Tots dos tenen una llarga experiència en treballs col·laboratius com a membres des de 2007 del col·lectiu artístic LaTejedoraCCEC, i han participat activament en projectes com “El rodete més gran del món” (Art Públic, 2008; Puntas de Flecha, 2009) o “El arte reparte” (Intracity, 2010), entre altres.