ARTISTES
GALERÍA PUNTO: ABEL IGLESIAS
Hellow Sad World
Projecte seleccionat en la convocatòria “Cultura Online #CMCVaCasa” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Etiquetes: Construcció 3D. Realitat virtual. Filtre de realitat augmentada d’Instagram. Obra interactiva i reactiva amb l’hàbitat. Confinament. Covid 19.
Xarxes socials:
Instagrma: @puntogallery
Veure l’eix ‘Del jo virtual i la comunicació online‘

El projecte sorgeix de la incapacitat de poder acostar-se i treballar en un estudi, es planteja per mitjà d’un filtre de realitat augmentada de la plataforma social Instagram.
Per mitjà de la proposta es convida l’espectador a ser partícip des de casa i incorporar una sèrie d’obres creades específicament per a aquesta plataforma, Instagram, en un filtre 3D en tres dimensions de realitat augmentada i que puga ser integrada en l’àmbit al qual està obligat a romandre pel risc d’una sociabilització natural que eleve el contagi i la malaltia. Aquest filtre creat com una peça immersiva ha de fer visible una cosa invisible, com el mateix virus que ens ha confinat sense poder veure’l ni detectar-lo, permet a l’usuari de les xarxes incorporar una obra de manera digital en qualsevol moment i visionar l’obra en qualsevol espai desitjat de sa casa o fora d’aquesta per mitjà del telèfon mòbil i a través d’aquest.
La utilització de l’obra permet ser gravada i compartida per cada un dels usuaris del filtre i es convida, per mitjà d’una convocatòria dissenyada pel CCC, a utilitzar el filtre gravar un vídeo i compartir-lo en Instagram Stories amb un hashtag (#cccculturaonlineabeliglesias).
Hellow Sad World és una obra interactiva i reactiva amb l’hàbitat on estem confinats, proposa una metàfora entre el desig i la carència, entre el desig i la necessitat de crear contínuament i l’angoixa de l’aïllament, amb la qual cosa allibera un espai irreal dins d’un espai real, un espai virtual i una obra portàtil etèria d’integració i desintegració.
Autoria:
Galería Punto presenta Abel Iglesias (Lleida 1994 – resident a València) com una construcció ad hoc per al certamen de cultura online i la seua exposició NO HOME, que va ser tancada hores abans d’inaugurar per l’emergència sanitària, on l’artista qüestionava valentament la idea d’hàbitat. Amb Hellow Sad World l’artista torna a revelar les condicions de l’espai i el no espai enfrontant-nos al concepte de llar i apel·la a la vivència i a l’experiència que es té des de realitat augmentada per un filtre creat per a Instagram com a lloc per a l’observació d’obres d’art contemporani confinades. Apel·la al seu sentit de pertinença a l’espai de l’artista, al confinament com a espai temporal, com a llar natural de l’usuari d’una obra d’art.
L’obra d’Abel Iglesias (Lleida, 1994) ha sigut exposada a Matadero Madrid, una intervenció al MACBA (Convent dels Àngels de Barcelona), a Madrid amb una instal·lació pública en les interseccions del carrer Callao amb Gran Via per a la Setmana de l’Art el febrer de 2020, ha intervingut a la sala del metro de València, línia T2 en construcció, a la Marina de València, i ha fet una intervenció sobre la pista de bàsquet.