ARTISTES
GRISELDA GRUNI
Ensayo para un encuentro raro
Projecte seleccionat en la convocatòria “Cultura Online #CMCVaCasa” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Etiquetes: Relats. Metallenguatje. Gosthing. Adicció a la conectividad online.
Xarxes socials:
Instagram: @grisgruni
Veure l’eix ‘Del jo virtual i la comunicació online‘

Prenent com a base materials heterogenis es posa de manifest una polifonia de relats que es presenten com un Work in Progress. Recorrent a estratègies metalingüístiques, els personatges, aïllats de diferents maneres, comparteixen alguna cosa: l’addicció a la connectivitat online. Aproximant-nos al fenomen del Ghosting es posarà en relació l’espectral/virtual. Es tracta de dues històries paral·leles que plantegen la mutació antropològica que pateix la societat a causa de la comunicació digital; una d’elles gira entorn de la construcció d’un avatar anomenat Eris, i de com aquest es transforma en un espectre digital. A través de diferents rituals i actes de màgia lluita per tindre un cos real. És una narració no lineal, narrada en 3a persona omniscient, encara que també es va passant d’una veu narrativa a una altra sense solució de continuïtat, dins del perspectivisme múltiple (cada personatge narra des del seu punt de vista la mateixa història). La fragmentació, tant en el contingut com en la forma evidencien la ruptura d’una determinada experiència del temps (l’estructura temporal en la qual ens emmarquem pel COVID, per ex., es troba en crisi). Pel fet que els fets diegéticos no són presentats de manera cronològica, sinó desplaçats i desordenats, l’espectador podria reordenar els fragments per a encaixar-los. Ens interessa interpel·lar al lector deixant que prenga decisions que marcaran el desenvolupament del que esdevé dins de la peça formant part activa d’aquesta, tant dins com fora. Es donarà una sèrie d’instruccions a través d’un formulari de participació per a realitzar xicotets actes de “psicomagia”, entre altres coses. Aquestes accions o experiències formaran part del procés i seran publicades en la web de diverses formes, alterant, potser, la construcció de futurs relats. En qualsevol cas, els cossos que bateguen dins d’aquest espai fantasmagòric no estan exempts del sentir. Encara…
Es podria dir que Assaig Per a Una Trobada Estranya és un sistema de creació basat en la generació de escriptura en un sentit ampli (Text, imatges procedents de la xarxa, arxiu propi, etc).
A partir de hiperenlaces l’espectador/actor ha d’estar atent de passar el seu ratolí per damunt de la pantalla sobre els diferents arxius: alguna cosa així com un acte de tocar formes i formar tactes.
Així mateix, cada pàgina, com si d’un llibre es tractara, és l’experimentació d’esbossos o guions que possibiliten un assaig o entrenament. Aquests exercicis naixen d’una certa improvisació sobre el llenç digital de la web. Una improvisació entesa no com alguna cosa que atén a l’aleatori, sinó com una sort d’entrenament, un assaig. Alguna cosa que és permeable de transformació.
El projecte ara com ara és un reflex de la forma en com ens relacionem en una constant connectivitat online, però també s’emmarca dins del context en el qual estem submergits: un confinament que no té precedents.
Per una altra, també fa al·lusió a les possibles maneres de trobar-nos amb el cos dels altres en un futur molt pròxim però totalment incert, dins del que s’ha proposat cridar com a “Nova Normalitat”.
Autoría:
Griselda Gruni, naix a l’Argentina, província de Mendoza, on comença els seus estudis en Disseny Gràfic. Molt jove es trasllada a València i estudia Fotografia en EAF (Espai d’Art Fotografic). Posteriorment es gradua en Belles arts en la Universitat Politècnica de València (2011-2016) obtenint una formació interdisciplinària, amb un important pes en la creació audiovisual, enfocant el seu interés en els límits entre realitat i ficció, i en la possibilitat del fet autobiogràfic.
A més realitza el Màster en Producció Artística, especialitat en “Pensament Contemporani i Cultura Visual”, obtenint esment d’honor en el seu treball final titulat “El cos inagafable dels condemnats per les pantalles”. Paral·lelament a aquests estudis reglats, ha realitzat una extensa formació complementària a través de workshops i cursos amb diferents artistes i teòrics de l’art, entre els quals destaquen: Pilar Monsell, Joan Fontcuberta, María Cañas i Juan Martín Prada, entre altres.
D’altra banda, ha participat en diverses exposicions col·lectives tant a València (Galeria del Tossal, Les Naus, Sala d’exposicions de L’Espai d´Art de Gandia ) com a Madrid (La Cinquena del Sord, Centre Cultural Pilar Miró). En 2016 i 2017 respectivament, va obtindre el Premi a la Creació Artística Contemporània de Quart de Poblet, realitzant la seua primera exposició individual.
Actualment està realitzant el Doctorat en Art a la Universitat Politècnica de València amb una beca de la Generalitat.